En promenad i solen och bröllopstankar

Jag satt här vid datorn och kolla ut och ser att det är strålande sol, den lös till och med in och jag kände hur förvånad jag blev för att se solen, då har det verkligen varit vinter för länge. Så jag skyndar mig på med bärselen och ska precis klä på Nikita så ringer telefon. En gammal vän som jag inte pratat med på 6 år. Vi har haft lite kontakt på internet men var roligt o få prata med henne. Hon fick också en dotter nu precis, hon skulle haft den 21 Januari men gick över tiden så hennes dotter tittade ut 5 februari istället. Roligt att vi fick barn precis samtidigt tycker jag :) Vi pratade i nästan en halv timme så jag klädde av mig under tiden. När vi pratat klart tog jag på mig allt igen och precis då vill Nikita ha mat så av med allt igen. Till slut kom vi ut i den sköna solen, som till och med gav ifrån sig lite värme, underbart!

Vi gick en promenad på ungefär 40 minuter, fast i rask takt. Tycker så synd om dom som drar barnvagnen och knappt kommer fram så går man förbi där lite smidigt och hur enkelt som helst att ta sig fram, känns bara som man är fet och har den stora magen i vägen som man kände i slutet av graviditeten.



Redo för promenad i solen



När jag pratat med henne i telefon så börjar vi prata lite om bröllop. Hon har gift sig också, och det vill jag med göra. Och deras gick bara på 10.000 och vigselringen 4.000 så sammanlagt 14.000 och det tycker inte jag är så farligt. Så jag har suttit nu och kollat på vigselringar. Det är ju den som är det viktigaste och får kosta mest, eftersom den har man hela livet. Jag behöver inte ha en brudklänning heller utan kan säkert ´hitta en vanlig fin klänning. Men så berättar jag för min gubbe att vi faktiskt skulle kunna gifta oss i år, på vårat datum den 18 maj. Vi fick faktiskt fram pengar till bilen och klarade oss hela månaden, och vi hade Nikita då. Och än så länge kostar hon inte så mycket eftersom jag fortfarande ammar. Så jag vet att om vi bara vill så kan vi spara till ett billigt bröllop.

Jag har iaf redan börjat planera, har skrivit upp alla som ska få komma. Det blir inte så många vänner, våra familjer är tillsammans 21 stycken så det blev inte många vänner. Har tittat på vigselringar, men där jag hittar ringar jag vill ha ligger dom antingen på 30.000 eller så står det inget pris. Har hittat en fin ring nu, som jag tror är lite billigare, men hittar inget pris så sitter och letar om dom har sån ring på andra ställen.

Och jag sa det till André att tänk om jorden går under 2012 då kommer jag ju dö ogift och det kan jag ju inte göra när jag faktiskt hittat mannen i mitt liv och som jag vill gifta mig med och dela resten av mitt liv med. Så vi får helt enkelt gifta oss i år, sen skiter jag i om han vill eller inte, skulle han väl tänkt på innan vi förlovade oss :)

Kommentarer
Thakock Skrev:

Hahah, du är för härlig. ;)

Det är rätt, fästmännen har inget att snacka om ;D



För mej är faktiskt klänningen viktigaste. Ringarna med. Men jag är så anti klänningar, på något sätt är det väldigt viktigt för mej att ha klänning då. =)

2010-03-02 @ 14:46:25
URL: http://briadlover.blogg.se/
Anonym Skrev:

hihi giftemål och grejer lät ju bra, grattis till det då :D ja det skiljer exakt en vecka :) och gjorde snittet när ja va i 38+0 tror jag..

2010-03-02 @ 23:21:59
URL: http://kissiekatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: