Underbart väder

Idag vakna vi med sovmorgon till lite innan 10. Jag med halsont och Nikita med täppt i näsan så fram med nässugen och suga ut snor och droppa i näsdroppar så gick det lättare och andas igen.

Natalie kom hit vid 10.30 ungefär och efter ett tag gick vi ut en sväng. Jag skulle hämta ut ett paket till mamma och sen möta upp henne vid hennes jobb. Hon sommarjobbar som vaktmästare så hon får välja själv om hon vill vara ute eller inne och jobba, kanske vore nått :) Sen tog vi en fika och jag och Nikita gick hem igen.

När vi precis kommit hem och konkat upp den där vagnen för trappan ringde målaren från nya lägenheten och sa att det var nått med färg som jag skulle dit och titta på, förstog inte riktigt vad det han mena så jag och Nikita drog ner vagnen igen och gick dit. Jag sa till målaren att vi kommer om ungefär 20 minuter, men det tog nästan 40 minuter innan vi kom :) Sen så var det såklart tapeten i köket, som jag inte får ha den jag vill ha. Dom ska ha någon annan tapet där inne som är lättare och torka av så jag skulle få välja nått annat, vilket känns väldigt tråkigt för jag ville verkligen ha den tapeten. Så jag fick med mig ett häfte hem och vilka färger som fanns, jag ville ha en mönstrad tapet men det finns bara släta färger.

Vet inte vad jag ska ha för färg heller. Vi kommer ha ljusgråa skåpsluckor med svarta handtag. Vit gardin med svart gardinstång och svarta krukor. Så jag vet inte riktigt vad jag ska ha för färg på tapeten, tänkte på vitt men det blir nog för vitt med vita gardiner också, och jag helst vill ha ett vitt köksbord.

Jag har precis kollat på unga mödrar, och jag borde verklgien inte titta på det. Blir så irriterad på att alla ska röka. Och jag blev hysterisk när jag såg att hon tog sin unge när hon höll i en cigg. Och röka inne när man har barn, det är bara så fel, jag förstår inte hur man kan utsätta sitt barn för så skadlig rök. Nej det är så fel, framförallt att röka inne när man har barn eller ta barnet när man håller en cigg. Det är bara fel!

Nikita ligger just nu och sover, hon somnade vid tutten så jag la ner henne i sin säng och hon fortsatte sova. Brukar inte lägga henne i sin säng på dagarna heller, eftersom vi oftast ammar i sängen. Men idag så fick hon allt sova i sin säng även på dagen :)

Kommentarer
Thakock Skrev:

Nån väldigt ljus grå ton på väggen hade varit snyggt. =)



Ja, jag såg med på det. Ibland blir man så irriterad. =/

2010-06-16 @ 18:48:07
URL: http://briadlover.blogg.se/
W - ung tvåbarnsmamma Skrev:

gud ja!! , barn har ju öppet sinne, dem ser saker inte vi ser.. sjukt läskigt.

förstår inte att man kan uppleva såna grejer, känns lite som en skräckfilm. visst är dem flesta andar snälla men man ska aldrig säga aldrig, och likt förbannat blir man rädd, får obehag så de heter duga och vet inte vad man ska göra . =/



oj!! det var inte billigt, då gifte ni er inte borgenärt eller va det nu heter?

ni lär tjäna bra om ni lever på en inkomst och sparade bara i 3 månader.



kramisar.

2010-06-16 @ 20:34:51
URL: http://dyrbarkarlek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: