Nygift!

Ja nu sitter jag här, nygift, småbarnsmamma vid en ny rosa mini pc och bara njuter. Livet blir inte bättre än såhär.


Så vackra vi var, helt nykära på nytt!

Bröllopet var helt underbart. Hade jag haft alla pengar i världen hade jag inte viljat gjort nått annorlunda, allt var så perfekt! Och det var så många som var så hjälpsamma!

Vi börjar dagen efter 5 timmars skön sömn kl. 6.15. Klär på oss lite snabbt och åker till andrés mamma som börjar med mitt hår. Sen kom sandra vid 8 och hon fick bli min personliga assistent, vet inte hur jag hade klarat det utan henne! Hon hjälpte till med Nikita hela dagen, och min lilla mammiga tjej var så super duktig!

Sandra fick ha henne under hela tiden vi var hos Kim när jag fixades iordning. Det gick faktiskt jätte bra, över förväntan! Hon fick sova vid 9.30 ungefär, då vaggade sandra henne i vagnen. Efter 15 minuter blev hon väckt igen. Jag hade planer på att hon skulle somna lagom till kyrkan.

Jag blir klar med hår och smink till 10 och jag och sandra går bort till kyrkan. Jag såg nog väldligt rolig ut som gick jätte fixat med rosa mjukisar dit :) haha.

Jag får på mig klänningen och trötta Nikita får på sig sin klänning. Sen 15 minuter eller nått innan bröllopet tar sandra Nikita i vagnen och går med henne så hon somnar.

Jag får syn på min vackra jätte snygga man, finaste jag sett! Mina blommor var också helt underbara, jag började gråta en skvätt när jag fick se dom, helt perfekta! Enda gången jag grät faktiskt :)



När vi står där precis innan vi ska gå in, jag var så nervös så jag trodde jag skulle svimma, jag sa till prästen att det var det var värre än att föda barn :)

När kyrkklockorna börjar blir jag ännu mer nervös, hur jag nu kunde vara det. Sen när vi går in, släpper det. Jag kände mig just då väldigt lugn, tills vi kommer lite närmare allt folk som tittar på oss! Då blev jag nervös. Jag stog där framme och skaka av nervositet och både jag och andré hade världens handsvätt där framme.

Men precis innan vi ska prata, då kan man snacka om att vara nervös, jag var helt säker på att jag skulle svimma, hjärtat slog i 300, minst!

Nikita var hur duktig som helst, hon sov hela tiden under vigseln och reagera varken på musiken eller klockorna, skönt att man vant henne att sova med ljud!

När vigseln är slut kommer sandra upp med en nyvaken Nikita. Så fort vi sätter oss ner försvinner all nervositet och jag vet att jag tänkte "nu är jag gift, jag heter inte längre Lundqvist, jag heter Gaines"

Nikita var så duktig i kyrkan och hon skrek bara lite när hon fick vatten över huvudet, men prästen fick till och med gå runt och visa henne utan att hon skrek! Det var en helt annan bebis!

Vi går ut från kyrkan och går runt för att komma ut en gång till så att alla kunde kasta ris på oss. Alla kom fram och kramades, fotograferade och Nikita fick komma tillbaka till mig. Det var så vackert allting, jag svävade på rosa moln hela dagen igår! Allt var så perfekt!

Jag vill verkligen tacka alla som var där och förgyllde våran dag, utan er hade det inte blivit så perfekt!


Vi sätter oss ner för att äta och tiden bara rann iväg. Jag har inte så mycket bilder än, dom kommer. Blev inte så mycket taget med min kamera, men Amanda var helt underbar och tog med sig en superbra kamera och fótografera oss. Det blir även en hel bild med hela min familj och andrés familj på ett kort, jätte kul tycker jag :)

Bilder som är tagna med min kamera:
Såhär såg det ut innan alla gästerna kom:





Nikita var klädd såhär efter dopet, hon fick snabbt bli av med den stora klänningen så fick ingen bild på henne med min kamera med hennes klänning


På kvällen kommer vi på att vi ska nog boka ett hotell ändå, vi gifter oss bara 1 gång och det hade inte blivit samma sak om vi hade åkt hem igårkväll istället. Vi fick bröllopssvitenn för 1800, den skulle egentligen kosta 2500, men alla junoirsviter var uthyrda så vi fick den för samma pris.
Underbara badrumm!

Med dusch, bastu och det stora badkaret (har ingen aning om hur det andra namnet stavas :)..)

Ett vardagsrum



Sängen, var helt underbart skön att sova i!

Från vårat sovrumsfönster



Nikita fick sova i sin vagn, tills vi gick och la oss då fick hon ligga i mitten.



Vårat andra badrum, det fanns alltså ett litet också :)

Vi på resturang. det mest underbara är ju att vi aldrig förut sovit på hotell tillsammans eller vart ute på riktiga resturanger, vi kör på pizzeria och mcdonalds annars :) Så det blev väldigt speciellt!


André tänker här: "Å nej vad har jag gett mig in på?"


"Jaja, jag får väl ge henne en puss då"


"Oj du såg väl inte vad jag tänkte där va?"



Jag tänkte: "Vadå vad menad du? Tror du han ångrar sig redan?"


Vi får mupp-pussas så vi pratar om något annat istället!


-" Men älskling du pussar fel, såhär ska du göra".



- "Men nej vänta inte så"


André tänker: "Du är ju verkligen dum i huvudet, jag får väl pussas hur jag vill"

"Och det tänker jag också"


Jag tänker "Okej, det kanske blir en bra pussbild iaf"


Här sitter hon, den vackraste mamman i världen, förutom min dotter har jag aldrig sett nått så vackert som jag var igår, och det ser så vackert ut när jag sitter och ammar finaste barnet i världen, med världens finaste klänning och ser så vacker ut ♥



Jag och min vackra dotter när jag hoppat ur min fina underbara klänning, men jag hade den iaf på mig i 12 timmar. Svårt när jag skulle kissa så sandra och amanda följde med så jag fick ta av mig den när jag skulle kissa :)



Dessa 2 vackra vaknade jag brevid, på ett underbart hotellrum i morse, livet blir inte bättre än såhär ♥


Kl. 10.00 kom frukosten serverad till rummet, lyxigt!



Medans Nikita sover står pappa andré som bodyguard



Där ligger hon, som en prinsessa ♥


Min vacka bukett idag, med våra ringar i. Kom på idag att jag ville ha en bild på våra ringar i min bukett :)


Nikita fick en stol från morbror Fredrik och hans flickvän Tessan, hon älskade den :)


Och här är den, den jag sitter framför. Min rosa mini pc, finaste datorn i världen! :)


Kommentarer
Janina Skrev:

Jättegrattis! så fina ni är! På bilden när du ammar, så otroligt vacker och känslosam bild!!

2010-06-06 @ 22:56:28
URL: http://janinajohansson.blogg.se/
Zandra Skrev:

AWWWWW, så fint!! Blir helt varm!

Grattis till er <3

2010-06-06 @ 23:18:38
URL: http://zandraaak.blogg.se/
Thakock Skrev:

Gud så vacker du är! Vilka underbara bilder man blir alldelse tårögd! =)



Jag önskar er all den lycka ni förtjänar! =)



2010-06-07 @ 10:04:07
URL: http://briadlover.blogg.se/
Nana Skrev:

Åh så vackert! Håller med kommentaren om att bilden där du ammar är otroligt vacker! Och det är härligt att du vågar säga att du tycker att du är vacker, för det är du! Jag gifte mig hemma i vardagsrummet, gravid. Vi hade 2 vittnen, och bjöd på "inflyttningsfest" där vi avslöjade at vi gift oss. Det är fina minnen det med, trots enkelheten. Men det vore ju inte fel med en sen bröllopsresa när lillkillen är stor nog för barnvakt...

2010-06-07 @ 10:05:52
natalej Skrev:

Ni var så otroligt vackra! <3 Var jätte nära på att börja gråta när ni kom in i kyrkan.. Grattis igen, gumman min. Jag älskar dig så mycket!

2010-06-07 @ 10:43:30
URL: http://natalej.blogg.se/
Thakock Skrev:

Haha, det dröjer nog ett tag. ;)

2010-06-07 @ 11:22:50
URL: http://briadlover.blogg.se/
Louise Skrev:

Grattis igen :)

Brukar inte säg att andra tjejer är vackra, men måste nog hålla med om den bilden när du ammar faktiskt!

Underbart fin!



Men en fråga what's up med alla vita rutor? :P



Blev det någon bröllopsnatt? ;)

2010-06-07 @ 12:21:48
URL: http://forbiddenrage.wordpress.com
Sara - mamma till Wilda Skrev:

Stort grattis till Er. Så fina Ni var =)



Oh, nej. Den där nappen lär hänga med ett tag till. Hon älskar den! Kommer bli svårt att sluta hahhaa

2010-06-07 @ 17:16:52
URL: http://saratilling.devote.se
Anonym Skrev:

fan vad underbart ! GRATTIS till er!!! :)

kramar!

2010-06-07 @ 18:13:24
URL: http://jagochlillasot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: