Mysigt!

Från ett hemskt inlägg till ett mysigt inlägg :)

Eftersom andré är hemma idag lyckades jag dra med honom ut på byn, jag ville köpa palsternacka och potatis till Nikita, förstår inte hur dom kan ta 8,50:- för så lite mat. Men iaf så lyckades jag få honom att gå ner. Vi har ungefär 100 meter ner och tar ändå alltid bilen, förstå vad vi skulle kunna spara pengar. Sen drog jag med honom och fika också, men han får ingen ro i kroppen av att bara sitta sådär så så fort vi fikat färdigt skulle vi fort därifrån. Och på vägen hem gick vi och höll varandra i handen, mysigt! :)

Nikita fick smaka på palsternackan och potatis, det var nog godare än moroten men inte sådär super gått, 4 små teskedar fick hon iaf i sig. Sen gav jag henne vatten i nappflaska, vi har en som är för 1 månads bebis så det kommer inte så mycket i den, och då sög hon tag och drack, men det var nog inte sådär jätte gott ändå :)

Hon har blivit jätte duktig på att gå, hon gick längre idag än vad hon gjorde igår. Och stora steg tar hon också. Och i gåstolen går det också fort, men inte lika.

Vi (jag) har börjat lite smått med att säga "aj aj" när hon gör nått hon inte får, dom nypas, bita i tutten eller skrika rätt ut. Det går sådär, hon skrattar mest, även att jag låter bestämd och ser bestämd ut, men hur lätt är det när den vackra ungen skattar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: