Gröt

Ikväll testade vi gröt också, med aprikos och päron mojs på. Det uppskattades lite mer, men visst gjorde hon en och annan grimas, men hon verkade tycka om det mer. Jag smakade också på det och det var de godaste hon fått smaka på än så länge iaf :)

Nikita har precis somnat, ikväll skrek hon inte lika länge, 10 minuter ungefär. Innan fick hon ett bad och sen massage för att lugna ner sig lite, hon var jätte uppspelt och hade absolut ingen ro i kroppen, sen blev det en liten sagostund och sen sa vi godnatt. Jag har börjat använda öronproppar när hon ska sova, och andré hörlurar på datorn. Det känns ju rätt hemskt, men hon måste ju faktiskt lära sig, och nu har det snart gått 4 månader och hon har fortfarande svårt för att somna. Men ikväll la jag henne iaf i sin säng, ibland är jag lite för snäll och lägger mig brevid henne i våran säng så hon får tutta tills hon somnar.

Nu tjatar min älskade man om att vi ska se på en film, så bäst och göra de då :) Bilder från matningen kommer senare :)

Kommentarer
W - ung tvåbarnsmamma Skrev:

nemen skruttplutt, visst gör det ont i mammahjärtat men det är för deras skull vi gör så, dem måste lära sig som du säger.. :) vilken tur att hon uppskattade det lite fruktpureer eller aa mojs haha ;p



det är ju bara positivt om det är så. =) , jag funderar också på att köpa pump och pumpa, vill inte mista min mjölk .. ammade sonen 2½ vecka helt tills bvc tanten som var helt vriden i skallen förstörde ammningen genom att säga att det var farligt att han gott ner 10 gram, hon nämnde ersättning det första hon gjorde istället för att säga att jag skulle amma amma utan amningsnappen, hade amningsnapp för det gjorde så ont i vårtorna, så den gjorde att han fick mer luft en mat, så ammade jag innan varje tillägg men det kändes så meningslöst efter ett tag så jag gick ner mig själv, mådde så otroligt dåligt över att inte kunna amma honom helt. så gick i en kraftig depression.. =(



gud vad hemskt att sätta ett barns liv på spel. man vet vad alkohol kan orsaka och vad missbruk över huvudtaget kan ge .. hoppas någon i slutändan ser det där och gör något åt det !! ett barn ska inte behöva leva så traumatiskt.



menar du gröna lund eller menar du skansen ? ;p



kramisar.

2010-06-15 @ 20:29:56
URL: http://dyrbarkarlek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: