Första maten

Idag kunde jag inte hålla mig längre, vi köpte tallrik och mugg och sånt på ikea, jätte sött. Och Nikita är så nyfiken på mat, det märks när vi äter. Så hon fick smaka på broccoli idag. Taskig mamma som jag är, men nyttigt för den lilla damen är det! :)

Så vad tyckte hon då? Ingen större reaktion tycker jag inte :)


Första skeden





Så till maten fick hon smaka vatten också, men det tyckte hon inte om, det spottade hon ut på en gång. Men all brocooli gick ner, duktiga tjejen! :)

Men måste jag nu ge henne en tesked broccoli varje dag eller kan det gå några dagar emellan?


Kommentarer
Thakock Skrev:

Naw så gulligt! =)

2010-06-03 @ 19:40:53
URL: http://briadlover.blogg.se/
Lajbanssons leksaker Skrev:

Hej, Charlotte!



Lajbansson här -- ville bara tipsa om en tävling vi har, där du som eminent bloggare kan vinna presentkort på upp till 1 000 kronor ur vårt sortiment av leksaker, trendiga barnkläder och babytillbehör!



Låter det intressant? Läs mer på http://www.lajbansson.se/?pge_id=26

Tipsa gärna dina vänner och bekanta, så är de också med och tävlar!



Lycka till med bloggandet!

Med vänlig hälsning,

Lajbanssons leksaker

2010-06-04 @ 11:26:39
URL: http://www.lajbansson.se/
Louise Skrev:

Du behöver inte ge henne det varje dag om du inte känner för det :)

Men dom "som vet", säger att när man börjar introducera mat så ska man ha samma smak i åtminstone en vecka.

Jag körde på majs och potatis, sån färdig puré på burk först.

Leona har testat morotspuré, potatis och morots-puré och så får hon mild havregröt om kvällarna och till det dricker hon lite osockrad pärondryck, från semper :)



Beror nog på hur du tycker Nikita verkar, om hon verkar mer hungrig och så, då kan det hjälpa lite med puré för det känns nog lite mer mättande i magen. Du känner ju ditt barn bäst :)

Jag ger Leona lite puré om dagen om hon verkar mer gnällig än vanligt, det brukar göra henne nöjd, annars kör vi bara med gröt om kvällarna faktiskt :)



2010-06-04 @ 12:54:13
URL: http://forbiddenrage.wordpress.com
Mari Skrev:

Som Louise skrev så säger de "som vet" att när man börjar med smakportioner så ska man helst ge samma sort i ett par dagar, för att se hur barnet reagerar. Om de är allergiska eller får problem med magen av det de äter. Men du får testa dig fram, som sagt så känner ju du henne bäst av alla :)

2010-06-06 @ 23:10:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: