Blivande utekatt?

Min älskade katt vill ju så gärna vara ute på sommaren, han går och skriker och springer fram till dörren så fort man rör sig och blir överlycklig när han får komma ut. Det sköna med Stumpen är att han springer inte iväg utan håller sig i närheten och kommer när man ropar, och han har varit utekatt innan i 5 år. Man det känns tryggare att ha honom inne, han blir inte sjuk lika lätt och risken för att bli påkörd är minimal. Sen tycker jag att han är för gammal för att springa efter småtjejer och slåss med andra hanar. Våran granne har 2 katter som satt ute nu, och det var väldigt intressant när man fick syn på dom :) Han får tuppkam och jätte tjock päls, men då gick vi in när han fick syn på dom. Vill inte riskera att han springer fram dit och gör illa dom.



Nikita somnade sent idag. Hon tar sista napen så sent nu och sen somnar hon senare, tror klockan var mer än 21 innan hon somnade. När hon sovit klart sista napen lite innan 20 åkte vi ut en sväng och satte oss vid en rastplats en stund, supermysigt. Fick inte med mig kameran men tog en familjebild med andrés mobil.

Idag har N verkligen fått vädra rumpisen. Så fort hon ligger utan blöja säger andré "blöja" och jag svarar "naten" som betyder naken. Hon har fått sova naken också det brukar hon inte göra :)


Alltid på magen :)


Så himla vackert♥


Kommentarer
Nana Skrev:

Vad komiskt att du skrev detta för min katt har precis "hittat ut" efter att ha varit innekatt i nästan 4 år... men vi bor i radhus nu, och det går inte att ha dörren stängd hela tiden, så han har fått gå ut. Han vågar sig inte så långt bort så jag hoppas han inte tar sig till vägen. Han går ut på baksidan och därifrån är det ganska långt till närmaste väg... Han har mycket grönyta att leka på med andra ord :)

2010-06-29 @ 23:01:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: