Vardagslyx för mamman


Fotbad med bubblor är vad jag kallar lyx!



Pratade lite med mamma förut, förra veckan hade vi planer på att ta en kvällspromenad denna veckan så frågade om vi skulle gå nått denna vecka, så hon ringde vid 21 och fråga om vi kunde gå då, och jag hade precis filat klart mina fötter :)

Jag tog med mig Nikita i vagnen fast hon sov, ifall hon skulle vakna och vilja ha mat så hade de blivit lite jobbigt för andré, han kan ju inte direkt ge henne vanlig mat på kvällen. Så hon fick följa med, försökte ge henne mat innan vi gick men hon ville inte ha. Hon somnade efter en stund i vagnen, och jag och mamma gick och prata om precis allt. Så skönt att både hon och jag fick prata av oss ordentligt. Hon har väl heller ingen direkt o prata med så, så det är nog skönt för henne också. Sen är hon en helt annan människa när hon går själv än om hon tar med sig någon av mina syskon ut. Så det var riktigt mysigt.

Vi tog en riktig långpromenad, jag var inte hemma förrens 23.30 tror jag klockan var. Och vi gick lite efter 21, så det blev en sväng. Så skönt det var ute, precis lagom. När vi sen gått ett varv och var utanför oss tänkte jag följa henne en bit för jag ville fortsätta gå, men när vi var halvvägs blev jag jätte törstig så jag följde med henne hem och drack lite innan vi gick hem igen. Nikita vaknade när vagnen stannade så tänkte att hon vill väl ha mat nu, men nej. Hon skulle bara kolla läget lite, skrika lite när mormor skulle hålla henne, och sen le när hon kom tillbaka till mig och mormor lekte titt-ut, hon skrek och sen sa mormor titt-ut igen och då log hon igen :) Jag testade hålla i henne men sätta henne i mormors knä, och då gick det bättre, tills hon märkte att hon satt i någon annans knä iaf. Visst om hon är mammig på främlingar men inte mot sin närmaste släkt. Det är ju helt otroligt att det gick så bra på bröllopet/dopet som det gjorde.

Nu blev klockan massor ikväll igen så jag ska kolla på dom viktigaste bloggarna sen sova :)

Kommentarer
Thakock Skrev:

Vad skönt för er att ni kunde gå och prata så =)

2010-07-08 @ 07:50:04
URL: http://briadlover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: