Pinsamt!

Idag fick jag en såndär lagom sovmorgon till 10, skönt. För när min padda ville upp kl. 5.45 i morse trodde jag att jag skulle dö, så hon låg och prata en stund och sen ville hon ha tutten och somna om. Så jobbigt det är o veta om hon är varm eller kall. Vi sover med fläkt på för det är bastu här inne. Och Nikita sover med bara blöja, hennes händer och fötter är jätte varma men resten av kroppen är kall. Men man vet ju själv att bara för att man är kall betyder ju inte det att man fryser. usch svårt sånt där tycker jag när hon inte kan säga nått heller!

Iårkväll när Nikita somnat skulle jag va snäll mot stumpen och gå ut med honom en sväng. Han får syn på grannkatten som sitter och spionerar på honom, grankatten vågar sig fram men när stumpen ska fram och hälsa springer grankatten tillbaka och lägger sig och bara tittar på stumpen. Så låg dom i säkert 20 minuter och försökte lukta på varandra med 5 meters avstånd :) Till slut vågade sig grannkatten fram och la sig under en bil som var 20cm från stumpen, till slut går dom fram och luktar lite sen vill stumpen gå in.

Porten är låst och jag tog inte med mig nykel. Vilken tur att vi har fönstret öppet tänker jag, tar katten under armen och gå fram till fönstret och står där som en annan idiot och ropar, men andré hör inte. Stumpen klättrar upp på min axel så jag får gå böjd i ryggen tillbaka, och vi bor centralt, det var en hel del som såg mig, men den bjuder jag på. Går tillbaka igen och kollar i bilen om han glömt sina nycklar där, för bilnyckel hade jag med mig för jag skulle hämta nått i bilen. Och under tiden jag letar i bilen går stumpen på grannkatten och ska bråka med honom. Nej inga nycklar där, så går tillbaka igen och kastar grus på fönstret men missar förmodligen för ingen reaktion. Precis när jag ska kasta igen så kommer det förbi en och frågar om jag ville låna hennes telefon, så jag ringer andré och säger "gå ner och öppna eller kasta ner nyckeln" han säger okej, jag tänker då att han kastar ju ner nyckeln eftersom Nikita ligger och sover så jag står kvar där som en annan idiot, stumpen har klöst sönder mig och hoppat därifrån, men det kommer ingen nyckel, då har han ju gått ner och öppnat. Så jag blev skitförbannad, var ju aspinsamt att stå där som en annan idiot och glo på ett fönster.

Så förstå vad jag skämdes, men den bjuder jag på. Hade dessutom en samhall tröja på mig så jag såg nog lite handikappad ut :)

Kommentarer
Thakock Skrev:

Hahaha, det var lite pinsamt ja. =P

2010-07-04 @ 18:48:49
URL: http://briadlover.blogg.se/
Nana Skrev:

Ja usch vad svårt det är att veta om det är varmt/kallt för de små. Men igår när det var som varmast där jag bor hade vi fläkten på hela natten. Den står på andra sidan rummet mot sonens säng, plus att jag hängt en filt över spjälorna så att det inte ska "blåsa" på honom. Han sov jättebra hela natten igår i alla fall, och kändes lagom sval när jag tog upp honom. Man får väl testa sig fram. Utan fläkt skulle vi inte kunna vara på övervåningen alls.

2010-07-04 @ 20:41:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: