Naglar

Jag har fixat iordning mina naglar, med bad och filat och pillat upp nagelbanden och målat dom. Skönt att få lite snygga naglar nu när dom växer som ogräs. Jag har inte orkat klippa dom på typ 1 månad och nu är dom sådär lagom långa, och bäst av allt är att jag river Nikita mindre när jag har långa naglar än när jag har korta :)  Men jag hade kunnat va lite smart och väntat ett tag innan jag började med naglarna, för precis när nagellacket torkat då somnar hon efter lite gnäll.

Nu borde hennes tänder komma vilken dag som helst, det märks så tydligt att det kliar i tandköttet och hon är jätte röd och svullen på 2 ställen på tandköttet. Jag som trodde hennes tänder skulle komma upp när hon va
2-3 månader. Men det var så att hon hade 3 vita prickar på tandköttet och jag frågade barnläkaren vad det var och hon sa att det var tänder. Och det verkar som det har gjort ont i tandköttet länge för om vi smörjer med alvedon på när hon gnällt ett tag och stoppat allt i munnen så har det hjälpt.

Men stackars mina tuttar när hon fått dom, iofs biter hon inte ofta, men det händer ibland. Och jag vill inte sluta amma än, då känns det verkligen att man har ingen liten bebis längre. Det känns verkligen som det var nyss vi fick åka in till bb, men det känns som vi haft henne i all evighet. Men hur jag kunde leva utan henne, det förstår jag inte!

Kommentarer
FLOOSAN Skrev:

åh va skönt och få känna sig lite fin, skulle också behöva putsa naglarna

2010-07-06 @ 12:03:41
URL: http://blogg.mama.nu/floosan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: