Massa bilder från dagen

Igår åkte ju andré och hämtade anders och becca på bb, och jag bebisgalen som jag är ville såklart träffa bebisen så andré ordande så vi fick hälsa på bebisen idag. Så vi åkte dit kort efter vi vaknat och var där halva dagen. Min bebis blev helt plötsligt enorm mot den där lilla! Har inte sett någon mindre än Nikita i verkligheten sen hon föddes och jag tycker inte hon är så jätte stor, men det är hon!



 Lilla Linnéa 1 vecka och stora Nikita 5 månader och 3 veckor snart.
Vet att folk alltid sa"är dom så små" när dom träffade Nikita som nyfödd, jag tänkte att så jätte små är dom ju inte, men jo bebisar är så himla små nyfödda! Bebislängtan? Vem, jag? Neeeejdåå, abslout inte ;) Planerar bara in min andra nu ;)


Hej bamsebebis och mini mini bebis, och Nikita var 2 cm kortare när hon var nyfödd, så liiiiten!


Bebisarna sover i typ samma ställning och stora Zeline håller koll :)


Zeline och Nikita, skiljer 1 år och 18 dagar mellan dom.


Nikita: "Gå bort, sitt inte så nära"


Systrarna Linnéa och Zeline, söta som bara den är dom!


Min goding


Tjejerna myser i sängen medans pojkarna är någon annan stans :)


Nikita mös med kissebebisen, flera gånger :)


Så söta!


Hålla i tassen så kissen inte springer iväg, sen rulla hon över kissen :)


Han vågade sig fram sen iaf :)


Mysbebisar


Jätte stora "bebisen" ville också leka på filten :)


Träna på att sitta själv, idag satt hon läänge själv, men inte när jag ville att andré skulle fota :)


En mysig kattbebis. Om jag tjatar om en? Nej, jag vet att dom är lite för jobbiga, men skulle dom va lugna och såhär mysiga hela tiden, då hade vi haft många kattbebisar :)


Jodå jag vågade hålla henne, men det var knappt. Det såg ju ut som en liten porslinsdocka som kunde gå sönder när som helst ju. Jag vågade mig till och med på att ge henne lite mat, kändes lustigt att ha nått sånt litet över armen, och sen när jag tog Nikita igen var hon enorm ju :)


Vi står i skuggan och väntar på att bilen ska bli lite svalare, tack gode gud för den som uppfann ac!!


39 grader visade bilen att det var ute, då får man faktiskt klaga! Vi håller på att dö här inne, det är nästan så man till och med längtar efter vintern, men samtidigt är det skönt med en riktig sommar för en gångs skull.



Sen när vi kom hem därifrån åkte vi och hämtade andrés mamma och bror som hade varit och badat, och när vi åkte och handla ringde Emelie och Johan som bjöd på kaffe så åkte vi upp dit och var där hela eftermiddagen, och när vi kom hem fick Nikita ett svalt bad och sen sova. Hon badade länge och plaskade så dant där i, mysigt! Vi har en liten pöl på golvet i köket så som hon plaska :)

Det har tagit nästan 1 timme att skriva det här inlägget med alla bilder och sånt, så blir förbannad om nått blir fel nu ;) Hoppas ni haft en lika bra dag som vi haft! :)

Kommentarer
Patricia Lindh Skrev:

ÅH GUD! De är ju helt otroligt att dom har varit så mini. Jag är som du, längtar redan efter nummer två! och wilja är ju bara 3 månader, sjukt alltså. Trodde det skulle dröja länge! Men nä, vi vill verkligen ha en till. Otroligt! :D



Hoppas att allt är bra.

Massa kramar!

2010-07-11 @ 22:42:43
URL: http://mammasangel.blogg.se/
Thakock Skrev:

Jäklar vilken skillnad! =D

2010-07-12 @ 07:15:34
URL: http://briadlover.blogg.se/
Nana Skrev:

Haha, jag vill också ha en till... men jag vill bara ha två sammanlagt, så jag väntar något år så inte bebistiden bara säger "poff" och är borta för alltid sen. Jag har alltid sagt att jag vill ha många barn. Typ 4, men jag känner nu att jag vill ha tid och råd att göra saker med mina barn, så två får räcka.



Men shit vad fort det går. De är snart ett halvår gamla. Helt otroligt!

2010-07-12 @ 08:36:32
felle Skrev:

naaw så söt :)

2010-07-12 @ 13:14:24
URL: http://fellemunk.blogg.se/
Evelina Skrev:

Så sööööta!!!

Och fy vad varmt, AC är verkligen ett måste i bilen :-)

Kramar sötnos!

2010-07-13 @ 20:41:38
URL: http://happilyeverafter.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: