Dagen

Idag har Nikitas mormor fått vara barnvakt igen, trodde aldrig jag skulle klara av att vara ifrån Nikita så mycket. Men som längst har det nog varit på 1½ timme tror jag :) Idag var hon trött när vi kom dit så mamma gick ut med Nikita i vagnen så hon somna och sov i kanske 2 timmar :) Men hon hade en vaken tid igårkväll vid 22 någonting tror jag på typ 1 timme. Hon vakna och bara skrek och inget hjälpte så hon fick komma upp och titta på solsidan med oss i soffan. Jag fick en välbehövlig sovmorgon i morse till kl. 10 av Nikita, var skönt :)

Nikita har bara börjat skrika så som hon låter när hon får ont flera gånger idag, och jag fattar inte vart hon har ont. Som förut låg jag och amma och hon helt plötsligt börjar skrika att hon får ont, och jag tittade överallt om hon var röd eller nått  någonstans men kunde inte hitta nått, vet inte vad det är för fel på mitt älskade hjärta, ont i hela mig gör det iaf! "/

Min kära bror var här förut och kollade hur vi bodde, han försökte hålla Nikita några gånger men det gick väl sådär. Men hon skrek iaf inte direkt :)

Matstrejka har hon börjat göra också. Hon vill inte äta på morgonen så ger henne gröt istället, men idag vägra hon äta gröt, så fick hon lite mango på istället, och det gick väl bättre, men sen ville hon inte ha gröt med mango utan bara mangon så hon fick i sig lite iaf. Och tutten ville hon inte heller ha. Sen vid middagen fick hon kyckling och grönsaker, det var gott dom 3 första tuggorna, då gapade hon stort. Men sen totalvägra hon. Och då hade hon inte ätit nått sen frukosten, alltså knappt ätit på hela dagen. Okej om hon hade gått upp som hon skulle tidigare men nu blir jag skitorolig för hon inte äter, jag fattar inte varför hon inte äter heller? Mitt lilla hjärta. Men hon dricker iaf massa vatten, hon älskar vatten och så fort hon ser nappflaskan blir hon helt ivrig för hon vet att hon ska få vatten, sötnos :)

Jag är svintrött så ska snart gå och sova, för och eftebilder på lägenheterna är på g :)

Man kan inte lösa problemet när man inte ens vet vad problemet är.

Kommentarer
thakock Skrev:

Du tror inte hon börjar bli sjuk då? Nån influensa eller så? Man äter ju inte gärna då. Ta tempen på henne. =)

2010-08-01 @ 09:14:53
URL: http://briadlover.blogg.se/
W - ung tvåbarnsmamma Skrev:

Men ojdå gumman, var inte orolig, jag siktar nog in på att det är hennes mage som krånglar, dem kan ju inte säga någonting så de är klart att dem skriker. lägg något varmt mot magen och se om de hjälper eller ge en alvedon och se efter. testa lite kurer.



kramar på er <3

2010-08-01 @ 10:04:29
URL: http://dyrbarkarlek.blogg.se/
Nana Skrev:

Har du berättat på bvc att hon knölar med maten, men gärna dricker vatten? Jag har hört att bebisar kan börja vägra bröstet när de fått upp ögonen för för flaskan. Prövat att pumpa ur eller ge ersättning/välling? Jag är ju ingen expert så jag vet ju förstås inte vad man ska göra. Hoppas bara hon börjar äta ordentligt så hon går upp i vikt. Kram på er!

2010-08-01 @ 14:53:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: