Bvc

Idag var vi på 6 måaders kontrollen med lillan. Blev något stressigt  när jag fick sovmorgon till 10.45 och andré tog Nikita, för 10.45 skulle vi vara där. Men vi kom bara 10 minuter sent och det var inga problem. Hon hade inte ökat så bra i vikt, och jag blir skitorolig och får skuldkänslor för hon inte får i sig tillräckligt med mat. Vi ska börja med mat nu igen när hon är 6 månader så får hoppas att hon ökar mer i vikt då. Och nästa tid fick vi om 2 månader, om hon knappt ökat i vikt på 2 månader tänker jag inte vänta så länge, så ska boka in en tid om en månad ungefär.

6970g och 65,5cm för 1 månad sen vägde hon 6670g och var 63,5 cm. Längden följer hon kurvan, och ligger precis under, men vikten går neråt.

Barnläkaren tittade på henne också och hon var helt frisk, skönt o höra :)

Kommentarer
thakock Skrev:

Det är ju skönt att hon är frisk iallafall!



Du får mata henne fler ggn med vanlig mat bara.

2010-07-21 @ 18:20:30
URL: http://briadlover.blogg.se/
Lisa Skrev:

Ja nog är det jobbigt när det blir sådär med vikten..

Man inte vet om de får i sig :(

Jag oroar mig jämt jag.. Fast hon ökar så oroar jag mig!

Men man antar ju att mjölken kommer att ta slut nån gång, men när?



Hoppas att ni har det bra och att det går bra med maten :)

kramar!!

2010-07-21 @ 20:57:58
URL: http://fliza83.blogg.se/
Louise Skrev:

Stirra dig inte blind på den där viktkurvan, att hon inte ökat så mycket i vikt kan ha att göra med att hon blivit längre också :)

Alla barn växer olika, du ska inte ha skuldkänslor :) (även om bvc ibland är duktiga på att ge en det)

Leona har alltid legat lite under medel i sin viktkurva, men så är hon väldigt lång också :) Nästan 70 cm!



Kram!



2010-07-22 @ 17:40:47
URL: http://forbiddenrage.wordpress.com
Anonym Skrev:

då är dom ju nästan lika stora nu, Hailey vägde 6780 och var 64 cm på sin 6 mån kontroll för nån vecka sen :)

det blir väl sådär ibland med vikten, att vissa gånger har dom gått upp mkt och ibland inget alls, kan ju t.o.m bero på hur mkt dom ätit just den dagen och osv.. hon har säkert gått upp lite extra nästa gång.

kram!

2010-07-22 @ 19:09:20
URL: http://jagochlillasot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: