Bloggen är öppnad

Samtidigt som det varit väldigt skönt att ingen kunnat läsa om vad vi har gjort, har jag saknat min blogg lite :) Men jag tappade blogglusten och hade ingen lust med att fylla min blogg med tråkiga inlägg så istället låste jag den i några dagar. Och nu om den blir låst igen kommer det vara om jag håller på med designen, var mycket bättre o ha den låst när jag gjorde om designen lite.

Vi har börjat flytta in i nya lägenheten lite smått. Jag har hittat massa små fel som jag stör mig på och som jag ska prata med hyresvärden om. Till exempel är golven jätte fula och märken överallt i dom, ser inte ut som dom blivit förnyade på kanske 15 år. Kaklet i köket har 2 ståra sprickor och håller på att lossna, som då blir vassa glasbitar och när Nikita ska krypa upp där kommer hon väl pilla där och skada sig där. Det är stora märken överallt på diskbänken. Jag fick fel färg på tapeten i köket, fick en blå när jag ville ha en grå. Men nu vill jag hellre ha en vit för det är bara lite av 2 väggar som har tapet, resten är vitt och det ser bara dumt ut. Så visst hittade jag några fel, men vardagsrummet blev iaf perfekt. Det blev bättre än jag trodde! Men där inne fick vi också nytt golv och det är jätte stor skillnad.

Kommentarer
thakock Skrev:

Välkommen tillbaka!



Tråkigt med fel i lägenheten! =/

2010-07-18 @ 11:25:50
URL: http://briadlover.blogg.se/
Nana Skrev:

Åh, jag minns när vi flyttade in i vår andra lägenhet. Det var jättefint när vi var och kollade på den, men när den var tom så såg man bara en massa skavanker! Dock blir det ju alltid snyggare när man får möblera och dölja de där små felen. Det blir nog jättebra när ni kommit i ordning ordentligt!



Nu har vi hus, och det är inte mycket gjort de senaste åren... Det är välskött och helt (gamlingar som bott här) men ruskigt omodernt. Först tänkte vi sätta igång och renovera alltihop på en gång, men det känns inte som att det är värt varken tiden eller pengarna nu under småbarnsåren. Kanske sätter vi in nån ny tapet och lagar saker som börjar gå sönder. Men resten kan vänta tycker jag. Så jäkla viktigt är det inte att allt ska vara tipptopp! Man ska ju självklart trivas, men jag är inte nå intresserad av att tävla med kompisar om vem som har det finaste hemmet :)

2010-07-18 @ 12:11:52
thakock Skrev:

sv: Haha, vi skippa havet..det blåser lite för mkt. =P

2010-07-18 @ 14:09:47
URL: http://briadlover.blogg.se/
M Skrev:

tänkte bara höra va du använder för typsnitt? Det e så fint..

2010-07-18 @ 16:47:37
Fru Charlotte - Mamma till Nikita Skrev:

M - Jag använder century gothic som typsnitt :)

2010-07-18 @ 20:09:48
URL: http://charlottegaines.blogg.se/
Cattis Skrev:

Vad kul att bloggen är öppnad igen! :) Jag har varit borta några dagar och när jag igår fick tillgång till datorn igen och såg att din blogg var låst blev jag lite besviken. Men skönt att det bara var tillfälligt, det är kul att läsa din blogg :)

2010-07-18 @ 23:36:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: