Sovmorgon

Idag fick jag sova till 10, sköönt! Men jag var rädd för att hon skulle sova ännu längre, sover man längre än 10 känns de ju som man sover bort halva dagen :) Hon tar sin första nap lite för tidigt och orkar inte hålla sig vaken till 19-20 utan blir trött 17-18 istället, vilket känns lite för tidigt. För somnar hon då tar hon en nap på ungefär 1 timme, sen vägrar somna om. Både igår och i förrgår somnade hon på mig, igår somna hon vid 17.20 och sov till 19.40 och skulle absolut inte sova, så vi satt och gosa, jag försökte lägga henne igen efter 20, men hon ville absolut inte, vid 21 testade jag igen, och 30 minuter tog det innan hon stängde ögonen, hon låg bara och tittade och pratade lite för sig själv. Sånt där mysigt bebisprat som gör att hjärtat smälter och man får tårar i ögonen, ja det händer varje gång :) Till slut somnade trötta tjejen och sov till 1 innan hon fick mat.

Och i morse när vi gick upp och förbi hennes dörr med väggordet på säger hon "titta" och pekar och såg jätte glad ut, åh goa unge :) Tänk att hon kan se en förändring så fort :) Igår hängde jag upp 2011 almanackan i köket, med en katt på. Och hon blev jätte glad och sa titta och peka flera gånger, när jag lyfte upp henne så klappa hon katten som var på bilden :) Sötunge! När jag sen fråga vid matbordet vart är katten peka hon mot den, som hänger bakom henne. När vi va i sovrummet, bredvod stumpen fråga jag vart är katten och hon peka ut mot köket där den hänger :)

Äter gör hon knappt alls längre, på några dagar har jag inte ens fått i henne en portion, sammanlagt! Häromdagen fick jag sammalagt i henne kanske 2 teskedar mat, helt sjukt hur hon överlever? Och har den energin när hon inte äter. Igår var jag en sån hemsk mamma så hon till och med fick pizza, fett och gott tyckte hon de va, men ändå åt hon knappt nått alls.

Whoho, jag har hittat våran lampa till köket, och den var faktiskt billigare än jag trodde den skulle gå på. Förstår inte hur de kan va så dyrt med lampor, tyckte till och med vissa va dyra från ikea, dessutom hade dom ingen som ens liknade lampan jag vill ha. Hade hoppats på att hitta lampan till vardagsrummet på samma ställe, men det gjorde jag inte :)

Kommentarer
W - ung 3barnsmamma & Fotograf Skrev:

Nu är hon faktiskt så pass stor så det gör inget om du ger henne sådan mat då och då nu när hon är så kräsen vid att äta.

tycker hon det är gott så är det bara positivt och får dessutom det fett hon behöver. =)



har du testat vanilj yoghurt en?



haha ja det är knäppt det där va kroppen förändras så tidigt.

nää alltså jag vägde så mycket innan jag vart gravid med kevin , efter honom gick jag ner till 47 kg sen med pixie gick jag upp till 65 kg och sen ner igen efteråt till 53. =) så jag var ju en riktig jävla tjockis med henne, värsta dubbelhakan och bara allmänt fet fyfan haha!



naw ! då slipper du iaf träna för att nå din målvikt, där hade du tur ! se till att fortsätta käka så bra du gör nu så stannar du nog på vikten. =)



kramar.

2010-12-16 @ 13:17:17
URL: http://dyrbarkarlek.blogg.se/
Thakock Skrev:

Så gulligt att hon lägger märka till grejer!



Det tar sig nog. Hon går nog inte hungrig annars hade hon nog bara gnällt. =)



Jaa, lampor är dyra speciellt på ikea! Man blev helt chockad när man spanade efter det. =/

2010-12-16 @ 13:23:59
URL: http://briadlover.blogg.se/
sara - mamma till wilda Skrev:

Jag vet hur det är. Varför äter de inte? Wilda är ju hungrig, men bara spottar all mat

2010-12-17 @ 07:47:55
URL: http://saratilling.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: