Matstrejkarnas drottning

Ja är de någon som vet hur man matstrejkar så är de min dotter, hon strejkar inte i timmar eller dagar, nej hon strejkar i veckor och ibland månader! Det är under hennes strejkperioder jag mår som sämst, oroar mig ständigt och har svårt att sova som resulterar i mindre tålamod och tjurig mamma. " Hon äter när hon blir hungrig " är de många som säger, jo okej men när blir hon hungrig då? När kommer hon märka att hon inte kan endast dricka bröstmjölk? Därför jag blir så orolig när strejken börjar, jag vet inte när hon kommer äta nästa gång.

Häromdagen hittade jag 2 recept med broccoli hon tyckte om, jag blev så glad. Äntligen hittat någon måltid som jag själv kan laga och slippa köpa dessa dyra burkmaträtter. Men idag var det vägran igen, jag hörde hennes mage kurra men ändå ville hon inte ha, inte fick hon bröstet heller utan hon somna istället, hungrig. 2 timmar sov hon och när hon vakna åt hon lite gran, sen fick hon både sked och tallrik själv, och det är visst det som gäller nu. Det räcker inte att bara hålla skeden, hon ska även doppa skeden i maten, och kladda lite med den andra handen såklart. Hoppas det kan va så enkelt och denna korta matstrejk redan är över.


Äta helt själv är det som gäller nu


Kommentarer
Thakock Skrev:

Ja, vi får ju hoppas att det går över snabbt. Jobbigt annars ju.

=/



Sååå söt bild! =)

2010-12-05 @ 18:40:25
URL: http://briadlover.blogg.se/
Therese Skrev:

Fy vad jag lider med dej. Att ha ett barn som inte äter kan verkligen vara stressande och göra att man själv mår dåligt.... och då har jag ändå aldrig haft det så jobbigt som du. Mira vägrade alltid äta när hon fick tänder. Men jag fick alltid i henne gröt och välling. Hoppas att lösningen kan vara tat hon får äta själv. Det är ju värt ett försök. Theo har också börjat med att han ska äta själv, fast jag får mata varnnan sked iaf:) Håller tummarna för er.



Söt är hon iaf er lilla prinsessa.

2010-12-05 @ 19:19:23
URL: http://mirasmamma.blogg.se/
Therese Skrev:

Fy vad jag lider med dej. Att ha ett barn som inte äter kan verkligen vara stressande och göra att man själv mår dåligt.... och då har jag ändå aldrig haft det så jobbigt som du. Mira vägrade alltid äta när hon fick tänder. Men jag fick alltid i henne gröt och välling. Hoppas att lösningen kan vara tat hon får äta själv. Det är ju värt ett försök. Theo har också börjat med att han ska äta själv, fast jag får mata varnnan sked iaf:) Håller tummarna för er.



Söt är hon iaf er lilla prinsessa.

2010-12-05 @ 19:19:24
URL: http://mirasmamma.blogg.se/
W- ung 3 barnsmamma & fotograf Skrev:

Det är bra att du inte ger henne bröstet nu när hon mat strejkar så hon vet att ska hon mätta magen får hon faktiskt äta mat och inte tutte. starkt gjort! =)



det där kommer lägga sig i sin om tid när hon vet att hon inte längre får bröstet som mat.

När min dotter matstrejkar så äter hon enbart frukt pure några skedar bara maten har jag fått tvinga i henne och lirkat i , fått underhålla henne med någonting så hon gapat automatiskt.



kramar.

2010-12-06 @ 07:39:39
URL: http://dyrbarkarlek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: