Utvecklas varje dag

Det går så fort nu, allt händer på samma gång med gnällungen. Men det är såå kul fast jag är fruktansvärt trött och hoppas verkligen hon börjar sova som vanligt snart igen. Hon sover typ 20 minuter om dagen, igår hade jag väldigt tur då sov hon 2 timmar i sträck! Sen vaknar hon tidigt och sjunger höööga toner, ännu högre än förut, och sparkar så man vaknar på ett såntdär mysigt sätt :)

Sen ligger och hon krålkryper sig framåt, än så länge kryper hon iaf inte så fort och inte så mycket heller. Hon ställer sig mer upp med både armar och ben i golvet och rumpan upp i värdet och står och gungar så, och det ser ut som hon vilken sekund som helst kommer stupa framåt men nej inte än.

Hon försöker hela tiden sätta sig upp när hon ligger ner. Och hon är inte som smarta bebisar och ställer sig i krypställning sen sätter sig upp utan hon ligger på rygg när hon försöker, och hon lyckas nästan. Hon behöver såå lite hjälp för att komma upp helt. Hon har satt sig från krypställning till sitta 2 gånger. Hon försöker också ställa sig upp så fort hon får chansen.

När vi åker i vagnen, så ser det ut som hon försöker hoppa över kanten eller nått, hon ska alltid tugga på kanten och sen försöker hon ställa sig upp, men som tur var lyckas hon inte än. Måste antingen köpa ny vagn och det är nu, eller byta tillbaka till sittdelen igen, men jag tycker inte om den. Tycker bara om liggdelen på våran vagn så har bytt tillbaka till den igen. Kan ju försöka se om jag kan fästa dit selen där på något sätt :)

Hon blir riktigt förbannad när hon inte får som hon vill, typ slita i alla kablar hon ser och pilla på dvd, eller äta papper. Hon älskar att leka med papper och reklam, och så biter hon hela tiden av en bit och blir hysterisk när man försöker få ut biten från munnen, hon försöker verkligen äta upp hela tidningen, haha! Så viljan och envisheten värkar hon än så länge fått från mig, och då kommer vi inte få det lätt sen alltså :)

Hon har blivit lätt att lägga, jag sitter där inne tills hon somnar och hon gnäller inte alls. Igårkväll somna hon när hon ammades och reagera inte alls när jag la ner henne. Och idag somna hon först när hon ammades men vakna sen och låg och lekte lite i sin säng, hon lyckades släcka sin nattlampa också :)



Fler bilder är på ingång.

Kommentarer
Diana Skrev:

Så söt hon är :)

2010-08-14 @ 23:17:44
URL: http://salsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: