Sovmorgon

Idag fick jag underbar sovmorgon av mitt lilla hjärta, vid 10 vakna jag av att hon låg och sparka och sparka på min rygg, och så trycker hon ner tårna också, så mysigt :) Då tömde hon båda tuttarna vilket hon inte behövt göra förut, och jag är säker på att hon har inte vaknat för o äta sen vi gick och la oss vid 1, alldeles för sent jag som tänkte lägga mig senast 22, får bli ikväll istället.

Så inatt sov hon rekord länge, hela 9 timmar utan mat och ihållande sömn för mig, gud så skönt! Hoppas det håller i sig. Välling vill hon fortfarande inte ha, hon smakar inte ens på det längre när man kommer fram med flaskan, lite tråkigt för hade gärna viljat att hon skulle dricka välling, då hade hon kunnat få det i sin säng när hon skulle sova. Istället för att halvt somna vid min tutte och sen få bära över henne till sin säng så hon blir klarvaken igen.

Testade en ny nattningsmetod igårkväll. Hon hade bara sovit 2 napar igår, en på 20 minuter och en på 30 minuter så hon var trött vid läggning, så först somna hon efter 5 minuter och sen vakna hon efter 1 timme och var hungrig. Sen la jag ner henne i sin säng och satte mig brevid sängen och höll en hand på henne, och hon somna mycket fortare än hon brukar. Men så fort hon höll på att somna öppnade hon ögonen för att se om jag var kvar. Får väl se om den metoden funkar bättre än o låta henne skrika till sömns, det är ju så hemskt.

Nu sitter hon och leker på golvet, jätte duktig är hon! Men vi har kuddar runt henne för ibland tappar hon balansen och då ska hon upp direkt. Älskade lilla unge, så fort allt går! ♥

Kommentarer
W - ung tvåbarnsmamma & Fotograf Skrev:

hihi söt hon är, hur sover hon på nätterna??

haha nää han är jätte lång och smal, inte mullig alls. =) dottern drar nog iväg på vikten .



hehe ahh exakt, jag har samma räddsla som dig faktiskt. detr vetr man ju inte, man får försöka stå emot, men jag föll tillbaka direkt när jag slutade amma honom. så man ska aldrig säga aldrig.



puss och kram <3

2010-08-10 @ 11:33:05
URL: http://dyrbarkarlek.blogg.se/
thakock Skrev:

Jag är INTE alls avundsjuk..... ;D

2010-08-10 @ 12:38:59
URL: http://briadlover.blogg.se/
Philippa - mamma till Therese Skrev:

här smäller det rejält i backen ibland när hon tappar balansen när hon sitter upp, men det är oftast för att hon är för våldsam själv. sedan hon lärde sig att sätta sig upp själv så ramlar hon inte alls lika ofta



Sv: ja, hon är jätteduktig, tror hon brås på sin far som gick innan han var 9 månader så snart springer hon väl runt här hemma

2010-08-10 @ 15:20:39
URL: http://phlippans.blogg.se/
Toiva Skrev:

Oj, vad skönt att hon sov så länge i sträck :) tror inte det hänt för oss nån gång, Elliots favorithobby är inte att sova driekt tror jag, hihi...

2010-08-10 @ 20:42:01
URL: http://trasslet.se
Thakock Skrev:

sv: Inte så bra... ;D

2010-08-11 @ 10:48:51
URL: http://briadlover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: