Pust o stön

Jag har ju varit sjuk sen i tisdags, var typ frisk igår men hade fortfarande ingen energi, så idag fick jag ta en veckas städ, och då har ingen av oss lyft ett finger här hemma, inte ens plockat undan en liten sak. Så det var stökigt, och idag när jag hade lite energi kvar så tog jag tag i det. Tänkte först dela upp det och ta ett rum varje dag, men har ingen ro i kroppen för det. Under tiden Nikita gnäll och uttråkad var vaken och med mig så städa jag köket, diska och laga mat. Och stå och dansa och sjunga för att försöka underhålla den uttråkade bebisen lite, hon tyckte nog mer jag var dum i huvudet. 

Men innan vi städa gick vi bort till Natalie & co, och jag fick leka med Natalie och Nikita fick leka med Kevin. Nikita ser så liten och pluttig ut då, det känns bra :) haha. Har massa överdrivet söta bilder på dom från idag, men det får vänta tills i morgon.

Sen gick vi hem för att laga mat som också blev städa, sen mötte vi upp dom igen i lekplatsen så dom fick leka av sig ännu mer. Det resulterade i en trött Nikita, hon sov för det första 14 timmar inatt (såå underbart!) vakna då vid 10, sen sov hon i 1 timme från 13-14 och ändå somna hon kl. 19, hon som aldrig somnat innan 20 förut :) Så imorgon får jag nog räkna med att gå upp runt 7, men jag fick ju lång och skön sovmrogon idag så får väl göra det utan att klaga :)

När Nikita somnat gick jag bort och spela lite kort hos Natalie, väldigt skönt o sitta där på kvällarna och snacka skit utan barn, fast ändå veta att dom sover och det är typ 30 sekunders gångväg mellan oss så när hon vaknar kommer jag hem fort iaf :) Det är bland det bästa med att ha flyttat hit faktiskt :)

Och när jag kom hem här, och det såg ut som någon verkligen krigat här inne så fick jag absolut ingen ro i kroppen, så mitt städa ett rum om dan blev att vardagsrummet och toan blev städade, har förberett en maskin tvätt tills i morgon, så det är vårat sovrum och Nikitas rum kvar att städa. Hennes rum är det kolsvart i och hon har ingen lampa än så det får jag ta imrogon. Tänkte också fixa där inne så man kan leka där inne på dagarna istället för att lägga ut en filt i vardagsrummet :)

Nej nu ska jag krypa ner hos mina hjärtat som ligger så sött och sover, god natt ♥

Kommentarer
Thakock Skrev:

Vilken dag och vilken super mamma du är! Visst är det skönt och ha det städat men akta dej själv. =)



sv: JAg vvvveeettt...jag är sååååå nervös!

2010-08-24 @ 10:33:40
URL: http://briadlover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: