Nikita


Första underbara bilden på mig och min dotter ♥



När fick du sammandragningar?
typ 2 dagar innan hon föddes, som sen försvann och kom tillbaka dagen efter igen.

Vad gjorde du den dagen?
Var hos tandläkaren och försökte sova, men vakna så fort jag somna av att jag fick en värk

Hur länge höll du ut?
13½ timme från första värken

Hur tog du/ni er in?
Med bilen

Hur mycket var du öppen?
½cm

Tog du epidural?
nej, hann inte.

Vem hade du med dig till förlossningen?
andré

Hur var sällskapet du hade med dig på förlossningen?
Kunde inte vara bättre

Var förlossningspersonalen bra?
Helt underbara och supertrevliga!

Hur var du då du låg där inne med värkar?
Jag hade ont och tyckte synd om andré för han inte fick sova, eftersom jag skrek varje gång jag fick en värk typ.

Fick du föda vaginalt eller kejsarsnitt?
Vaginalt

Fick du tjej eller kille?
Finaste dottern i världen

Vad fick hon/han heta:
Nikita agnes Gaines

Hur gick det att föda? och hur många krystvärkar tog det innan hon/han var ute?
Jag hade krystvärkar i 30 minuter innan hon kom ut.

Fick då hålla honom direkt?
Ja, och hon blev tyst så fort hon kom upp till mig :)

Hur mådde du efteråt?
Hade ont och blev chockad över hur magen såg ut. Kändes väldigt overkligt också.


Vilket datum och tid kom hon/han ut?
20 Januari 2010 kl. 07.34

Vilken vikt och längd fick hon/han?
3180g och 47cm

Fick du sy?
Nej

Hände det något "men"?
nej

Vad kommer du minnas bäst av hela förlossningen?
Konstigt nog minns jag det mesta, men det jag aldrig kommer glömma är hur det kändes när man fick upp den där varma slajmiga saken på bröstet, helt underbar känsla!

Vad hände som du inte ville skulle hända?
Ingenting, hela förlossningen var perfekt!


Kommentarer
josefine Skrev:

Har lagt upp bloggens första Dagens Outfit! Kika in och säg vad du tycker :)

2010-08-03 @ 15:01:19
URL: http://technicolor.blogg.se/
Anonym Skrev:

ååh va liten hon var där :D den där texten ska jag nog sno av dej !

vad fin den nya headern blev :)

kram

2010-08-03 @ 18:14:50
URL: http://jagochlillasot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: