Lördag

Nikita sover numera exakt 11 timmar, och vaknar 2 gånger, en vid 00 som alltid och en någon gång mitt i natten. Men nu mera vill hon inte sova vid 20 som hon typ alltid gjort, nej hon ska vara vaken till 21. Och sen sover hon till kl. 8 varje morgon. Jag som bara går och lägger mig senare och senare blir bara tröttare och tröttare. Varje kväll bestämmer jag mig för att gå och lägga mig senast 23, 00.30-01.00 går jag istället och lägger mig. Och sen förkylning på det. Mina ringar under ögonen kan nog inte ens 1 kg smink dölja.

Och imorse var en såndär rolig morgon, när Nikita vakna ligger hon och knäpper upp sin blöja, och lyckas få av den, lagom när hon fått av den vaknar jag så jag skulle gå upp med henne och ta på henne en ny blöja. När jag sätter henne i knät precis innan jag ska ställa mig upp kissar hon, både på mig och i sängen. Och när jag lägger ner henne på skötbädden, bajsar hon och sen ligger och smetar runt det där med fötterna. Och skrek, och skrek och skrek och tålamodet testades lite för mycket för en trött mamma.

Men sen så fick vi en nöjd(are) bebis. Vet inte vad det är med henne nu, hon har varit i en utvecklingsfas i typ 4 veckor, och när hon verkar kommit ur den blir hon ännu mer gnällig och ingenting hjälper. Jag försökte ge henne något nytt o titta på, hjälpte inte. Jag försökte ge henne gröt, ville inte ha, jag försökte amma henne, ville inte ha, försökte söva henne, ville inte sova, hon fick ett bad var nöjd 2 sekunder sen var det gnäll igen. Men nu till slut somnade hon om igen, så var nog att hon var trött då.

Men i eftermiddag blir nog dagen lite bättre, eller mycket bättre. Vi ska åka till norrköping och kolla på någon sak som är där i augusti varje år, och kommer få träffa hela min familj samtidigt. Jag har nog aldrig träffat alla mina syskon, mamma och pappa på samma ställe samtidigt faktiskt :) Och då också med min lilla familj. Ska också träffa en mycket saknad människa! Jag kommer typ träffa alla som står mig närmast hjärtat, förutom 2 st :) Så förhoppningsvis blir det en bra dag :)

Kommentarer
Thakock Skrev:

Vad gnällig hon varit då! Inte kul! =/



Hoppas du får riktigt trevligt! =D



sv: Haha, nej jag avstår nog ;D

2010-08-21 @ 10:46:41
URL: http://briadlover.blogg.se/
Thakock Skrev:

sV: Nee....avstår nog fortfarande. Även om bäbisar är söta. ;D

2010-08-21 @ 12:24:39
URL: http://briadlover.blogg.se/
W - ung tvåbarnsmamma & Fotograf Skrev:

hahaha ahh dem är ju så mysiga ;) , allt för att jävlas med en trött mamma.



sv , blir nästan tårögd och stum, ett stort leende på läpparna av att läsa sån fin komplimang från en mamma som är minst lika Wonderful och bra . =)

Man gör ju sitt bästa oavsätt om tålamodet knappt finns där så är de ändå ens barn och kärleken svämmar över.



med tanke på allt jag hört, och rädslan jag har inombords efter det förflutna med honom så kan man nog förstå min osäkerhet fast han är världen underbaraste pojkvän idag , ibland och ganska jobbigt ibland, men då är väl allt som de ska vara antar jag?? , jag väntar bara på ringen, det kanske gör mig säkrare, vart du det?



Pussar och kramar till er prinsessor.

2010-08-21 @ 18:47:35
URL: http://dyrbarkarlek.blogg.se/
Therese Skrev:

Tack va snäll du är. Måste säga att jag själv ibland undrar hur jag får tiden att räcka till. Jag vet bara att dagarna rusar iväg och jag hinner inet riktigt med:) Va duktig din lilla tjej är på att krypa o allt. Theo ligger fortfarande still där jag lämnar honom. Tänk va olika de kan utvecklas:)

2010-08-21 @ 22:29:05
URL: http://mirasmamma.blogg.se/
Louise Skrev:

Kanske är tänder på gång om hon är väldigt gnällig nu?

Leona har varit väldigt gnällig länge nu och hon fick 2 tänder på 2-3 dagar, men dom har inte kommit upp helt än, bara spruckit igenom tandköttet, så hon är fortfarande extremt gnällig.

Idag har nästan ingenting dugit alls så man har nästan blivit galen... fast nu sover hon på pappas bröstkorg :)

2010-08-25 @ 19:04:16
URL: http://forbiddenrage.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: