Dagen mage

Uträkning utgår från dagens datum: Tis 8 dec 2009.

Din graviditet startade Tis 28 apr 2009.
Din menscykel är ca 28 dagar
Du blev gravid ungefär Tis 12 maj 2009 (ägglossningen).
Du är på dag 225 av 280. (80,4%).
Du är i vecka 33.
Du har gått 32 fulla veckor och 0 fulla dagar (v32+0).
Du är i 7:e kalendermånaden.
Du är i 9:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Mån 1 feb 2010
Du har 55 dagar kvar till beräknad förlossning.

I 9:e kalendermånaden, av 10 :) Det är verkligen inte långt kvar nu :) Snart ska jag få träffa dig min älskade bebis, och jag är såå nyfiken på dig. Vem är du egentligen som har legat i min mage så länge och växt dig stark att klara dig utanför min mage.

Dagens vackra mage :




32+0 När jag tog denna bilden hade jag en rumpa under mitt högra revben :)


Kommentarer
Janina Skrev:

Visst är det skönt när man kan börja räkna ner dagarna! 55 dagar är inte så långt kvar juh =) Idag har jag 33 dagar kvar, och det går seeeegt! :P



Fin mage förresten^^



2009-12-08 @ 16:03:38
URL: http://janinajohansson.blogg.se/
unique Skrev:

Hehe... Ja, visst är det skönt när h*n lägger sig sådär??

2009-12-08 @ 20:59:30
URL: http://saratilling.devote.se
Tova Skrev:

Wow så fin mage :)

Häftigt att du kan känna "vad som är vad", själv är jag ju i v. 36 snart och tycker knappt jag känner nånting :P men sen har jag ju moderkakan i framvägg också vilket blir lite som en "kudde" i vägen...

2009-12-09 @ 14:52:13
URL: http://www.metrobloggen.se/trasslet

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: