Barnmoskan

Idag har vi varit hos barnmoskan och allt såg bra ut :) Plutt i magen mår bra, hjärtljuden låg på 154 slag / minut. Dom brukar ligga runt 150 slag / minut :) Denna gången låg vi precis under kurvan, så sf - måttet var 29 cm istället för 30 cm. Hn låg fortfarande med huvudet ner och ryggen till vänster, så sparkarna fortsätter på högersidan, får även en del sparkar mot revbenen, men oftast brukar hn bara lägga sin fot där uppe, inte så bekvämt det heller för mig :)

Mitt blodtryck vad också bra, och hon tyckte inte mina händer var speciellt svullna, men dom är nästan dubbelt så stora som dom var innan jag vart gravid. Men hon tyckte väl inte dom var så stora eftersom hon inte vet hur smala och beniga händer jag hade innan. Hon sa bara att jag skulle dra ner på salt och starka kryddor, men jag äter inte så kryddstark mat.

älskling, jag älskar dig mest av allt. Tänk att du var såhär liten, här var du bara 11,7 cm lång, från huvudet till rumpan, lilla plutt. Mamma och pappa längtar efter dig, vill att det ska bli februari nu :) ♥




Kommentarer
Zandra Skrev:

ENligt skrock så e <3 ljuden flicka, och sparkar på högersida med :P

2009-12-04 @ 17:47:19
URL: http://zandraak.blogspot.com
W - tvåbarnsmamma Skrev:

åh så underbart! :) hur var det egentligen med könet ?? minns inte riktigt hur du berättade.



ja usch hemskt jobbigt. vill ju inte ta ut han heller om han skulle bli sämre. någon infektion har han ju fått i kroppen stackarn. :(



tack för tipset själv hi hi ! kram !

2009-12-04 @ 21:13:48
URL: http://dyrbarkarlek.blogg.se/
W - tvåbarnsmamma Skrev:

det sägs att magkänslan är rätt. :)

iaf var båda mina magkänslor rätt så jag tror att ni har rätt om ni känner det. :)



hur långt gången är du nu?

kram!

2009-12-04 @ 22:00:25
URL: http://dyrbarkarlek.blogg.se/
mina Skrev:

God kväll gumman.Så underbart att höra hjärtat slå så fint..man blir så tårögd när man hör det..Ha nu en skön kväll.Söt bild på bebisen.kram

2009-12-06 @ 17:26:26
URL: http://blondis81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: