Pappa vecka

Nu är det pappa vecka för Nikita, men vi hade en riktigt mysdag på öppna förskolan innan han kom och hämta henne. Vi har haft några jobbiga dagar och igår sparka Nikita Nellie utan anldening, så jag satte mig ner och pratade med henne. Och hon försökte förklara på sitt egna sätt att jag är Nikitas mamma också, och Nellie är alltid där, hon får ju aldrig vara ensam med mig, ska hon upp i mitt knä kommer Nellie, leker vi på golvet kommer Nellie, och sover hon går Nikita och väcker henne istället för att passa på att ha mamma för sig själv. Så igårkväll satt vi uppe en stund, bara jag och Nikita och kolla teletubbies och myste ner oss i soffan med välling, medan Nellie sov i sängen, va riktigt mysigt och jag saknar så himla mycket att få vara helt själv med henne. 
 
Jag blir också ledsen över att aldrig få vara själv med Nikita, Nellie får mycket egentid med mig både när Nikita är på dagis, och hos pappa varannan vecka. Men eftersom Nellie alltid är med mig, får Nikita aldrig ensamtid med mig, och det känns väldigt jobbigt. Ibland skulle jag vilja kunna klona mig själv så dom fick varsin mamma, men de funkar ju inte riktigt så :) 
 
Dessa underbara barn, jag älskar er så det gör ont!

Kommentarer
ThaChef Skrev:

Ja ibland kan det nog vara skönt att kunna klona sig. =)

Söta e dom! =)

2012-11-10 @ 11:14:17
URL: http://thaonlychef.blogg.se/
Anonym Skrev:

Har inte nellie en pappa oxå som kan ta henne ett par timmar eller? eller annan barnvakt?

2012-11-19 @ 10:19:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: